iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Po zazimování

Muna objekt č. 36.Muna je bývalý vojenský objekt, je to sklad munice, areál s pohnutou historií a zvláštní současností. Území zarostlé letitým lesem, protkané cestami vedoucími ke spoustě zvláštních staveb, které jakoby čísi ruka rozhodila po kopcích nedaleko hranice s Polskem. Po desetiletí uzavřená zóna, obehnaná elektrickými ploty, ukrývající skladiště, dílny, nádraží a změť vleček a kolejí, vedení ukrytá v zemi a možná ještě další tajemství, která na své objevení teprve čekají.

Muna je také sídlem Městečka neziskových organizací - projektu občanských sdružení, která se rozhodla přebudovat tento kousek země na lesní mětečko s táborovými, sportovními nebo odpočinkovými objekty. Svoji volnočasovou základnu zde vlastní od roku 2010 také SPJF.

Základní informace se dočtete v Prvním článku o Muně.

Fotky naleznete ve Fotogalerii Muny.

17.10.2011 13:28
Autor: Čáp, Počet přečtení: 2170

O víkendu 14. až 16. října proběhl na Muně „zazimovací víkend“, kdy jsme se snažili dát dohromady všechno, co se na předchozích akcích nestihlo tak, aby objekt č. 36 přežil zimu s co možná nejmenší újmou.

Muna.

Pokládka prvního pásu prostředního pole.

Velké poděkování patří Jauvajzovi, který obětavě utekl ze školy již v pátek po poledni, aby stihl v místních stavebninách Přecechtěl nakoupit dehtové pásy s vložkou ze skelných vláken Charbit a muňáckým vozidlem Patricií je dopravit na místo. Čáp s Drobkem přijeli až v pozdních večerních hodinách a tak už se v pátek stihlo jen příjemné vaření na starém sporáku a výroba svíčky, kterou dovedl Jauvajz vykouzlit ze starého vosku, jenž bychom jinak vyhodili. Mimo to jsme ještě našli plynovou bombu a hořák, kterou nám zapůjčili Brontosauři a bez které bychom se nemohli púustit do té nejdůležitější činnosti - opravy střechy.

Muna.
Asfaltové pásy Charbit S40.

Vojta s Karolínou se věnovali v pátek koncertu a proto dorazili až po půlnoci, kdy už jsme spali, takže jsme je zaznamenali až ráno při vstávání, kdy nás najednou bylo pět. Bez otálení jsme vylezli na střechu a vytahali asfaltové pásy, kterými jsme chtěli pokrýt tu část střechy, do které ještě stále zatéká. Východní polovina střechy je nyní bezpečně kryta kvalitní hliníkovou krytinou (část tam zůstala a část nám věnovali Brontosauři z objektu č. 32) a jižní třetinu západní části stihli pokrýt dehtovými pásy účastníci pracovního tábora na Muně. Začali jsme tedy středovým pásem pěkně odspodu a protože se s jednou bombou neuplatnilo více lidí současně než dva až tři, ostatní se dali do stavby příčky z porobetonu, která má oddělovat v budoucnu tzv. velkou klubovnu od pokoje č. 2.

Muna.
Hra s ohněm.

Protože stavba příčky šla dobře od ruky, zvládli jsme nových 60 cm, nicméně mezitím došel plyn v bobmě a bylo nutno zajet pro nový, čehož se zhostili Vojta s Karolínou. Jauvajz, Drobek a Čáp zatím zdili a spárovali a když se zbytek vrátil s bombou, už zase museli odjet a proto se trojice JČD nakonec dostala i na střechu.

Sobotní večer náz zastihl dřív, než jsme čekali a tak byly na střeše položeny pouze 3 nové pásy z potřebných 14. Protože objekt stále není připojen k elektřine, nebylo možné pokračovat s prací i za tmy a tak jsme raději zasedli ke zvláštnímu, nicméně výbornému jídlu „Jauvajzova směs“ a pak ještě přijali pozvání do

Muna.
Jaroslav Foglar ležící, spící.

Heřmanického internátu, kde Jauvajz bydlí a kam se již musel vrátit. Mezitím se pode mnou při slézání střechy utrhla příčka žebříku a dopadnuv na nohu, začal jsem pěkně kulhat.

Přes noc jsme zůstali na Muně s Drobkem sami a noha mě bolela tak, až jsem začal blouznit a myslel, ž ráno už nic neudělám a pojedu k doktorce. Nakonc se mně však přecejen podařilo v neděli dostat na střechu a s obrovským nasazením Drobka, která musela pořád lézt nahoru a dolu a zařizovat všechno, co jsem já, ochromělý nezvládl, jsme položili dalších 5 asfaltových pásů.

Muna.
Výsledek naší práce.

Skončili jsme až když tma a hlavně zima znemožnily další pokračování, protože dehet začal tuhnout a lámat se, šest pásů tedy zůstává nepoloženo. Teprve večer jsme si vzpomněli na jídlo a cestu domů, ale pro některé z nás už bylo pozdě a tak jsem musel noc na pondělí strávit v Lipové Lázních na nádraží mezi hromadami dřeva čekáním na první ranní vlak, kterým jsem o půl čtvrté vyrazil přímo do práce. Tu noc jsem zažil první letošní mráz.

Vytvořil 17. října 2011 ve 13:35:45 Čáp. Upravováno 6x, naposledy 21. října 2011 ve 13:40:56, Čáp


Diskuze ke článku

3. listopadu 2011, 00:54
Rolf (administrátor)

Camrátka...

Condore vzpoměl jsem si že nám pár camrátek po táboře zbylo (cca 4-5), kolik jich potřebuješ?

2. listopadu 2011, 22:04
MV Bobr

Camrátka...

Condor už má telefon ma MVB, jistě se ozve a camrátka nějaká najdeme. VM-Camr jich vždy dělá desítku (-y) navíc!
1. listopadu 2011, 08:35
Hynek (administrátor)

e-mail

Kluci, možná by bylo vhodnější příště používat e-mail sdružení, tedy milos.vraspir@spjf.cz - je to kvůli soukromí poněkud lepší.
Co se týče camrátek, obávám se ale, že žádná nadbytečná nejsou :(

31. října 2011, 22:20
Rolf (administrátor)

Kontakt na Velkého Beavera

Ahoj Condore zkus email MVraspir@seznam.cz, určitě je funkční a předseda se ti ozve. Camrátka vyrábí Vláďa Mráz - Camr z Východočeské pobočky, není problém sehnat kontakt i na něj. Měj se Rolf

31. října 2011, 21:37
Condor

Kontakt na Bobra MV

Prosím, napište mi kontakt na MVBobra, potřeboval bych od něj Camrátka, ale nemám na něj žádný kontakt. Díky condor@hvezdaseveru.cz
31. října 2011, 11:28
Čáp (administrátor)

Kouřeni

Jo, křesílko je super, i kdž se trošku rozpadá. Naštěstí v něm zatím nejsou blechy. Když jsem na Muně, snídám zásadně v křesle :)

26. října 2011, 17:02
Rolf

Kořeni

Každej kdo jede máknout na MUNU je kořeň, protože to rozhodně není žádná sranda... Doufám že zelené křesílko dodává při chvílích odpočinku energii a při relaxaci v něm přicházejí jen inspirativní myšlenky :)
21. října 2011, 13:44
Čáp (administrátor)

Dobrá zpráva

Podle výpisu z katastru nemovitostí je ode dneška objekt č. 36 na Muně oficiálně majetkem SPJF jako vůbec první nemovitost ve dvacetileté historii.

Vložení nového komentáře
*
*
*