iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Členská základna SPJF v roce 2012 aneb staň se členem i ty!

Chceš přispívat na eStopu a sám/sama psát další články?
Nejprve se zaregistruj a pak nás kontaktuj buď v zóně iKlubovna, nebo e-mailem!

16.3.2012 11:47
Autor: Čáp, Počet přečtení: 15519

SPJF.Protože jsem byl Vedením SPJF pověřen správou členské základny, rozhodl jsem se dát dohromady pár zajímavostí okolo členství a také se pokusím znovu přesvědčit všechny, kdo chodí okolo horké kaše, že stát se členem SPJF má smysl. Projděte si článek a pište do komentářů!

Pěkný článek o tom, jak a proč se stát členem zpracoval počátkem roku 2011 Vojta a jdete jej zde, přesto zdůrazním některé jeho části a přidám několik nových.

Několik statistik členství

V posledních letech se počet členů SPJF pohyboval okolo pěti stovek. Při statistickém pohledu do databáze se lze pořesvědčit, že činil:

k 31. prosinci 2008 562 členů
k 31. prosinci 2009 524 členů
k 31. prosinci 2010 516 členů
k 31. prosinci 2011 468 členů

 

SPJF členství.

 

Stav členů tedy v minulých letech drobně klesal. Trend poklesu členů se však dříve nebo později může obrátit! V letošním roce je příležitost nad jiné vhodná - cílem pro rok 2012 je dosáhnout alespoň úrovně 500 členů a zůstat tedy v kategorii velkých neziskových organizací.

Během prvních tří měsíců roku 2012 již zaplatilo 276 zájemců o členství. Pokud by se toto tempo podařilo udržet, bude do konce roku v SPJF přes 1000 členů!

Zkuste podpořit SPJF s jeho aktivitami a získejte pro sebe možnoststát se součástí jedinečné skupiny lidí s jedinečnými zájmy!

Proč se stát členem SPJF?

Členství ve Sdružení přátel Jaroslava Foglara je srdeční záležitostí. Přesto ale SPJF svým členům přináší i několik naprosto hmatatelných výhod. Podívejte se na některé z nich, jež by mohly rozhodnout při rozhodování, zda se v roce 2012 stát nebo nestát členem.:

  • Šestkrát do roka obdrží všichni členové SPJF přímo do své schránky časopis Bobří stopa plný zajímavostí z foglarovského světa, dění mezi kluby, pobočkami a oddíly, s pěkným komiksem a titulní stránkou!
  • Každý člen SPJF se stane součástí široké komunity pěti set zajímavých lidí. Tolik přátel ze všech koutů naší země člověk hned tak nezíská.
  • Členství s sebou přináší i finanční výhody - slevy na akce a tábory, snížené vstupné na výstavy a kulturní akce spolupořádané SPJF.
  • Velice výhodná možnost zapůjčená vybavení z materiální základny SPJF se aktivním členům finančně vyplatí velice rychle. Možnost využít stany týpí, nafukovací lodě, přívěsný vozík, sněžnice, vysílačky nebo navigační přístroje GPS je otevřená pouze členům!
  • Na všech akcích SPJF úrazové pojištění.
  • Možnost pořádat s přáteli akce SPJF určené dětem a mládeži s nemalou finanční podporou (v roce 2012 25 Kč/osoba/den).
  • Odborné zázemí pedagogické i foglarologické.
  • Možnost využití vznikající táborové základny v Mikulovicích a brněnských kluboven za minimální cenu, případně zdarma.

Ale hlavně každý člen svým vstupem podpoří finančně i morálně aktivity pro děti a mládež namířené správným směrem - tím, který vytýčil Jaroslav Foglar.

Členství v SPJF je super!

 

Kolik to stojí?

Cena členství v SPJF se liší v závislosti na věku následovně:

Členství do 18 let: 200 Kč/rok

Členství nad 18 let: 300 Kč/rok

Předplatné časopisu Bobří stopa je zahrnuto v této ceně.

Jak zaplatit příspěvek?

Členské přípěvky je možné zaplatit kdykoliv v průběhu roku jedním z následujících způsobů:

  • Na účet SPJF číslo 2900315365/2010 (Fio), jako variabilní symbol uvedete své dopisovatelské číslo (pokud jej máte).
  • Složenkou na adresu SPJF, PO box 245, 658 45 Brno.
  • Osobně na akcích SPJF či v sídle na Hrnčířské 17 v Brně (úterý 16-17, středa 17-19 h.).

Členství má klouzavý charakter:

od okamžiku, kdy zaplatíte příspěvek, jste členy 365 dnů bez ohledu na aktuální datum!

Pokud se přihlašujete poprvé jako nový člen, zašlete prosím emailem nebo poštou tento vyplněný evidenční lístek!

Věděli jste, že:

  • členy se můžete stát i bez předplatného časopisu Bobří stopa? Stačí uvést, že nemáte zájem o zasílání časopisu.
  • svůj výtisk můžete nechat zasílat na jinou adresu? Stačí tuto informaci uvést při přihlášení.
  • celkem už bylo členy SPJF přes 2000 lidí?
  • počet členů každoročně posuzuje MŠMT a má vliv na výši finančních prostředků na činnost SPJF?
  • SPJF má členy i v zahraničí - na Slovensku, v Rakousku, Německu, Belgii a Velké Británii?
  • Členství lze zaplatit na více roků dopředu a někteří zájemci je mají předplacené až do roku 2021?
  • Nové přihlášky přichází téměř denně?
  • Členy SPJF jsou i někteří známí spisovatelé knih pro mládež a redaktoři dětských časopisů?
  • Na akce SPJF pro děti a mládež můžete čepat 25 Kč/osoba/den a na tábory 30 Kč/osoba/den?

Odkdy dokdy jsem členem?

Každý člen SPJF má přístup ke svému záznamu přímo do hlavní databáze SPJF.

Snadno si tak můžete zjistit, odkdy a dokdy máte zaplaceny členské poplatky a současně nastavit informace, které se o vás (pokud budete chtít) zobrazí ostatním uživatelům iklubovny. Jednoduše tyto informace najdete pod tímto odkazem!


Co se chystá?

  • Vedení SPJF připravuje možnost pro své členy využívat automatickou výstřižkovou službu na heslo Foglar (příp. další hesla), která bude přístupná přes webové rozhraní.
  • Od dubna 2012 novinka - za téměř režijní ceny pro členy možnost výroby vlastních připínacích odznaků - buttonů s libovolným motivem (SPJF pořídilo specializovaný stroj).
  • Systém automatických upozornění, který vám oznámí, že se blíží konec vašeho členství e-mailem (pro ty, kteří jej zadali) nebo poštou.
Vytvořil 16. března 2012 ve 12:00:48 Čáp. Upravováno 26x, naposledy 16. března 2012 ve 14:05:33, Čáp


Diskuze ke článku

17. března 2018, 22:50
Rolf (administrátor)

Čtenářské kluby

počet je zřejmě asi dost nízký, ale jaké navrhujete řešení pane Mitáčku, aby třeba čtenářských klubů přibylo??? 

17. března 2018, 14:00
Mitáček (přihlášený)

Zajímalo by mně kolik je k dnešnímu dni aktivních klubů a oddílů BS. Údaje na iklubovně jsou staré - viz i článek několik statistik. Když jsem se podíval na počty aktivních oddílů jak to prezentujete - ufff. Po 25 letech. Nechci jen kritizovat ale určitě mne to netěší. Nemůžem se přece vymlouvat jen na jinou dobu. Mitáček
2. června 2012, 23:50
Krizmen

To je docela překvapení

- mám tím na mysli počet členů. Je docela zajímavé, kolik známých foglarovců není členy sdružení.
1. června 2012, 22:16
Rolf (administrátor)

500

věřím že se k tomuto číslu při součtu na konci roku aspoň trochu přiblížíme. Po našem táboře by mohla cifra naskočit hned o 20 nahoru.... Můj osobní tip je že k 31.12.2012 budeme mít 466 členů!

1. června 2012, 15:30
Čáp (administrátor)

365

Ke dnešku má SPJF 365 členů, povzbuzujte své kamarády, ať si obnoví členství - ještě 135 lidí a dosáhneme magické pětistovky!

20. března 2012, 21:36
Rolf (administrátor)

Já lidi kteří jsou členy jen protože fandí Foglarovi mám tady rád, ale myslel jsem tu otázku jinak, tak jak Čáp odpověděl poté. Oslovovat ty kteří činnost chtěli ukončit, či nemají zájem dál nic podnikat mi přijde do jisté míry trochu vlezlé a nedůstojné. Jiná věc je když budu o někom vědět, že občas něco dělá, či není ještě úplně duchem mimo foglarovské dění a je tak říkajíc na pomyslných važkách. Tam považuji malé přiložení na foglarovskou polovinu váhy,  formou lehkého doporučení zaplatit členský příspěvek, určitě za žádoucí :) Ale je to věc spíše více individuální... každý musí posoudit, kde zalobovat a kde členství nabídnout...

20. března 2012, 19:09
Kosta (administrátor)

Souhlasím s tím že nových členů je potřeba. Je ale naivní si myslet že všichni budou aktivní. Když to budu brát u sebe tak čas jsem času na aktivní činnost jsem mněl tak před dvanácti léty, teď tak akorát udělám sem tam besedu. Další faktor proč se do Sdružení málo členů hlásí je podle mého názoru to že už to není tak populární jak po revoluci. Lidé mají jiné zájmy. Vemte si třeba to že ve skautských či podobných oddílech mají taky míň členů než by si přáli a než bylo kdysi. Co se týče akcí co psal Rolf, to´d pro mne otázka nad kterou bych se zamyslel. Nebude akce jako akce i když bude výborně připravená. Když to zase beru ze svého pohledu jako rodič a asi nebudu sám: Na blízké akce budiž dítě puštěno, ale nepustím ho samotné, pokud mu nebylo alespoň 15. Co se týče vzálenějších akcí tak bych k tomu přidal přísloví "do restaurace bez peněz nelez" . Tím chci říct že každý rodič, který točí rodinný rozpočet tak si dobře promyslí jestli dá 400 kč dítěti za vlak, kde je jídlo......věci teda k zamyšlení (to snad pochopí jen ti kteří nemají rodinu).

20. března 2012, 16:47
Čáp (administrátor)

Ještě jsem o tom přemýšlel v trolejbuse a trošku svůj názor přehodnotil. Je pravda, že oslovovat lidi, kteří zájem nemají nebo dokonce členství výslovně chtěli ukončit, by bylo nevhodné. A neumíme tyhle lidi odfiltrovat - proto je asi opravdu vhodnější, když každý z nás zkusí sám oslovit (nebo neoslovit) lidi, tak, jak je zná a ví, o co mají nebo nemají zájem.

S Rolfem nesouhlasím - vážím si velice i lidí, kteří jsou členové jn proto, aby podpořili myšlenku. Lckod se může stát členem jen proto, že se mu líbí, co SPJF dělá a i když sám nemá čas, chuť nebo chopnosti e na tom aktivně podílet, stane se členem, aby alespoň morálně (a lehce finančně) přispěl k činnosti SPJF. Umím si představit, že se podobným způsobem stanu neaktivním členem nějakého spolku nebo hnutí.

20. března 2012, 15:10
Bublina (přihlášený)

Členové

Nicméně souhlasím s tím, že oslovovat bývalé členy je sporné. Pokud se nepřihlásili znovu, znamená to, že jejich zájem už asi opadl... ale zkusit se to může. Určitě by se někdo chytil.
20. března 2012, 15:07
Bublina (přihlášený)

Členové

Ale členové SPJF přece nejsou zdaleka všichni aktivní. To by ani nešlo. Záleží i na věku. Někdo se do SPJF zkrátka přihlásí, protože je fanoušek Foglara, má zájem získávat informace, ale sám nic nepodniká a na tom podle mě není nic špatného. Určitě musí být i aktivní členové, ale neznamená to, že pro ostatní SPJF není. Rohodující je podle mě zájem J. Foglara.
20. března 2012, 10:48
Rolf (administrátor)

Re: Winoga

Ahoj Winogo, já si myslím, že kdyby se oslovili bývalí členové, tak by se jistě slušný počet opět přihlásil. Otázkou je zdli tato cesta k něčemu povede? Budeme mít třeba 120 znovu přihlášených bývalých členů, kteří sice zaplatí poplatky, ale budou sedět doma... Na akce, na tábory a na aktivní činnosti se to tedy nijak neprojeví a budeme mít stále nízký počet kativních lidí. Potřebujeme tedy jen formálně zapsané členy? Bude nám to k něčemu?

Co přijít s nějakým dalším nápadem, jak v dnešní době získat nové členy, kteří budou něco aktivně dělat???

20. března 2012, 10:43
Čáp (administrátor)

Ad Winoga

Ano, určitě ano. V první vlně bych byl rád, kdyby současní členové zkusili osobně oslovit lidi kolem sebe, ostatně i tento článek je určitou formou oslovení takových potenciálních zájemců. Druhá vlna by mohla spočívat v oslovení formou dopisů bývalým členům. Nebo jsi to myslel jinak?

20. března 2012, 10:38
Čáp (administrátor)

Právě proto, že nepůjde 1. ledna naráz 500 členů SPJF na poštu či do banky zaplatit své členství, je vhodné zavést členství klouzavé (mimochodem formální evidence je stejná u členství i u „šalinkarty“, nechápu tuto výtku jako argument).

Klouzavé členství má nespornou výhodu pro ty, kteří chtějí (poprvé nebo po přetržce) vstoupit do SPJF v průběhu roku - předpokládá se, že málokdo chce platit zpětně. Ten, kdo by vstoupil např. v říjnu, by bez klouzavého členství byl po zaplacení členem už jen dva měsíce! Navíc takový neklouzavý systém přidělává dost práce, protože se pak takovým opozdilým plátcům musí poslat časopis zpětně za období, které doplácí (tj. nesmí se na to zapomenout a taky to někdo musí zařídit, nabalit a odeslat).

Pokud by se to řešilo „poloklouzavým“ členstvím od ledna, července a září, jde v podstatě již o podobný systém, jen bez dotažení do detailu. V zásadě je totiž jedno, zda jsou ty „prahové dny“ v roce 3 nebo je jich 365.

Co se týče předplatného časopisu, jsou oba systémy rovnocenné. Vzhledem k tomu, že BS vychází v posledních letech víceméně pravidelně, připadá za stejně dlouhé období 365 dnů vždy stejný počet časopisů. Neboli, pokud na kružnici představující rok nakreslíš šest pravidelně (i nepravidelně) vzdálených bodů, je jedno, kde tu kružnici rozkrojíš, vždy jich tam zůstane šest. Nicméně i drobné meziroční nerovnoměrnosti ve vydávání časopisu, které lze namítat, se přece mohou projevit stejně u klouzavého i neklouzavého členství (prosincová Bobří stopa se může v tiskárně zdržet stejně jako třeba dubnová, ba dokonce spíše o to, že jsou Vánoce).

A nakonec - klouzavý systém má tu výhodu, že je (z hlediska dělení) nadmnožinou neklouzavého. Tj. kdo chce být členem od 1. ledna do 31. prosince, není žádným způsobem omezen. Pokud zašle platbu svého členství před vpršením předchozího, je mu plynule navázáno (tedy opět od 1. ledna), pokud zapomene a zaplatí později (sic!) může uvést na složence nebo v bance, že chce být členem od 1. ledna jako dřív.

Zavádění klouzavého členství je (dle mého názoru) přirozeným důsledkem využívání pokročilejší výpočetní techniky. Evidence od jednoho data v roce je samozřejmě praktičtější v případě, kdy se členství zapisuje ručně do papírové knihy, pokud nám ale počítatč umožní to dělat flexibilněji, nemá cenu být konzervativní (třeba časem na podobný systém přejde i zmíněný Junák, zatím je to jasný trend).

Poslední výhodou, kterou zmíním, je, že při klouzavém členství jsme kdykoliv schopni zjistit, kolik má aktuálně SPJF členů. Pokud by lidé platili v průběhu roku zpětně, může se např. v lednu zdát, že máme členů 200, ale z pohledu července už budeme tvrdit, že v lednu bylo členů 450 (protože do té doby zaplatí své členství zpětně). Nebudeme tak schopni nikdy mimo jediný den v roce - Silvestr - říct, kolik má Sdružení vlastně členů.

Celkově je klouzavé členství i chystaný systém zasílání upomínky snaha o co nejvstřícnější a nejpružnější podmínky pro členy Sdružení. Každý si může nyní na iklubovně zjistit, odkdy dokdy je členem a komu se nový systém nelíbí, může platit klasicky od 1. ledna do 31. prosince.

20. března 2012, 10:37
Winoga

Bývalí členové

Pokud má SPJF potíže s úbytkem členů nedomníváte se, že by se vyplatilo oslovit některé bývalé členy SPJF, vylíčit jim stav a nabídnout jim obnovení členství či případně oslovit některé osobnosti, které se Foglarismem zabývají s toutéž nabídkou?
20. března 2012, 08:51
Marek Polák

Klouzavé členství

Klouzavé členství v SPJF je naprostý nesmysl a asi si někdo plete členství v organizaci se šalinkartou. Členství 99 % členů SPJF je vedeno od 1. ledna do 31. prosince daného roku a bez ohledu na to, zda zaplatí 15. listopadu nebo 15. ledna, by mělo jejich členství navazovat opět od 1. ledna. Neumím si představit, že 1. ledna půjde naráz 500 členů SPJF na poštu či do banky zaplatit své členství, už proto, že je svátek. Naprostou výjimku tvoří členství od 1. července u několika dětí, které vstoupily na letních táborech, a ještě by se dalo tolerovat členství od září pro oddíly organizované během školního roku. Jiné dělení může zavést do evidence jedině chaos. Navíc je na členství vázán odběr Bobří stopy, která vychází nepravidelně, a může se stát, že za stejné příspěvky na někoho vyjde pět časopisů a na jiného sedm. Není přece možné, aby členství v organizaci záviselo na tom, kdy dojde složenka nebo kdy se platba objeví ve výpisu z banky. Mimo jiné i organizace Junák přijímá členy sice v září, ale příspěvky vybírá až v lednu na celý kalendářní rok. Ostatně nesmyslná je i věta, která na klouzání členství upozorňuje.
Členství má klouzavý charakter:
od okamžiku, kdy zaplatíte příspěvek, jste členy 365 dnů bez ohledu na aktuální datum!
Tak jak je to popsáno se právě ohled na aktuální datum bere. Asi tomu nerozumí ani ten, kdo to vymyslel.
19. března 2012, 11:02
Rolf (administrátor)

Pěkně vypracovaná

statistika a určitě jednonoznačná výzva pro správné foglarovce, aby se pokusili do sdružení přitáhnout nové členy, kterých není nikdy málo. Čápe, myslíš že by bylo složité někde vyšťourat ukazatel členství za posledních 10let? Ahoj a díky R.

18. března 2012, 23:58
Svišť №2 (administrátor)

Na tebe

Tak děkuji.

18. března 2012, 20:28
Čáp (administrátor)

Na mě

Říkal jsem si, proč si mamka předplácí členství až do roku 2013 (platila dvakrát i přes oddíl Ječmínek). Nyní jsem to opravil a jste oba členy do 31. prosince 2012.

18. března 2012, 11:50
Svišť №2 (administrátor)

Poplatek

Kluci, maminka platila mé členství přes účet, ale VS uvedla rodné číslo místo dopisovatelského. Na koho se mám obrátit pro urovnání záležitosti?

Vložení nového komentáře
*
*
*