iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Úkol č. 10: Tajný spolek PGC - Anton Ingolič

26.9.2016 06:40
Autor: Nancy Blacketová, Počet přečtení: 837

Kraťoučká kniha je vlastně slohovou prací desetiletého Míši Potokara. Třídní profesor mu ji dal za trest- dává slohovky místo všech kázeňských postihů. A tenhle- za vedení tajného spolku by mohl být obzvlášť závažný... A Míša musí ve slohové práci vysvětlit, jak to se spolkem vlastně všechno bylo...

Nápad založit spolek dostal Míša vlastně jen díky několika příhodám ve škole. Nejprve svému spolužákovi Metodovi, který měl skloňovat slovo PANÁK napovídal, ovšem změnil slovo na NAPÍNÁK. A Metod se opravdu přeřekl. Učitel si všiml napovídání a po pohledu do třídnice Míšu pokáral, že on sám je sběratelem napínáků, jak se také někdy říká (říkalo) pětkám- za ten den dostal jindy pilný žák už dvě. A Míša se toho chytil, rozhodl se, že bude sbírat ne napínáky, ale napínáčky. Hned to odpoledne jich několik sebral ze školní nástěnky a doma vyprosil na babičce se kterou bydlel plechovou krabici na svou sbírku.

O svém nápadu řekl i kamarádům- Jožovi a Metodovi a spolu se rozhodli založit spolek sběratelů napínáčků. Původně s nimi byl ještě Igor, ale moc se bál. 

Míša se stal předsedou, Metod pokladníkem a Joža jednatelem. Název PGC vznikl jako zkratka nově vymyšleného (složeného) slova pingoclavulus, neboli v překladu rýsovací hřebíček. Vytvořili si také razítko, které dávali na všechny odpřipínáčkované papíry.

Brzy toho bylo všude plno. Ve škole se pátralo po zloději napínáčků, v domě, kde Míša bydlel (a jeho babička dělala domovnici) to také vřelo. A nejen kvůli napínáčkům, ale i podivnému chování paní Cvirnové, jejím návštěvám a pánovi v čedém plášti, kvůli kterému "se ztratila" maminka malé Sylvičky.

V tu chvíli začal spolek i pomáhat, vyšetřoval záhadné chování Cvirnové a pomáhal Sylvičce hledat maminku... 

Jak to celé dopadlo samozřejmě (jako tredičně) neprozradím... :)

 

Úkol:

Vaším dnešním úkolem je vymyslet také nějaký tajný spolek.

Vymyslete, čím se bude zabývat, jaký bude mít název a pravidla, případně znak.

A hlavně dneska co nejdéle fungujte jako tento spolek. Je jedno jestli budete sami, nebo s nějakými kamarády, ale pokud by vás bylo více, můžete pokračovat a založit si společně třeba klub, v tom se toho dá také spoustu prožít!

 

Pokud budete mít jakýkoliv dotaz nebo problém, napište to prosím do komentářů pod tímto úkolem a my se vám pokusíme co nejrychleji odpovědět. Kdybyste měli pocit, že byste svým dotazem mohli něco poradit ostatním, pište na e-mail readme@spjf.cz.

 

Odpovědi posílejte do zítřka (27. září) 6:45 ráno na e-mail readme@spjf.cz. Nezapomeňte se podepsat přezdívkou, ať víme, komu přidělit body.

 

Zkontrolujte, zda je vaše jméno v tabulce hráčů. Jestli ne, nejspíš jste zapomněli po vytvoření účtu kliknout na "Přihlásit se do hry" zde.
Vytvořila 25. září 2016 ve 22:16:57 Nancy Blacketová. Upravováno 2x, naposledy 26. září 2016 v 06:42:39, Nancy Blacketová


Diskuze ke článku

Vložení nového komentáře
*
*
*