iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Stránky iKlubovny

Stránky SPJF, iKlubovny a eStopy

23.11.2006 08:34
Autor: Turbomysak, Počet přečtení: 2054

Co vám chybí a s jakými funkcemi jste spokojeni a naopak nespokojeni na stránkách iKlubovny? Co byste vylepšili nebo naopak odstranili? Nahoďte zde své náměty, názory a nápady pro vylepšení stránek, které patří vám všem. (prosím nediskutujte zde o eStopě, pro tu je zřízen samostatný diskuzní příspěvek!! Děkuji).

Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 5x, naposledy 3. července 2011 v 15:35:17


Diskuze ke článku

30. prosince 2006, 20:40
Hwaelos

Jo, eště mě napadlo, že by nebylo špatný, kdyby vedle zón a klubů existovaly ještě jakési Blogy jednotlivců. Vím, že podobně už funguje pár stopařů (třeba Ježek), ale je to takový schovaný. Kdyby se ta možnost odlišila, nebylo by to od věci. A pak bylo by super, kdyby byla třeba vlevo nějaká lišta, kde by se zveřejňovaly nadpisy nejnovějších článků. Tak jako je tomu u E-stopy. To je ale jediná z "rubrik", kde to takhle šlape. Kdyby tam byly čtyři samostatná okna s nejnovějšími články z 1)Kluboven klubů, 2) E-stopy, 3)Zón a 4)z těch Blogů, bylo by to úplně nejlepší.
18. prosince 2006, 17:37
Hwaelos

S tím, co Turlogh řekl mohu souhlasit jen částečně. Samozřejmě, bez práce v terénu by naše činnost neměla smysl, ale kvalitní webové stránky jsou v dnešní době velké plus. Já si nemyslím, že cílem tohoto fóra je znevažovat sokiho stávající práci, protože je bezpochyby kvalitní, jako spíš svými návrhy zkusit posunout laťku o kousek výš. K tomu má diskuze být, ne? Myslím, že nechceme konkurovat MMORPG, ale spíš zkusit upoutat jiným programem. Nebudeme si nic nalhávat, skrze tyto stránky do BS proudí velké (ne-li největší) množství členů, což je faktor, který nesmíme zanedbat pro to, abysme potom s dětmi mohli pracovat přímo "v terénu" jak píšeš. Spousta z nich s námi přichází do osobního kontaktu až po seznámení s webem. Koneckonců i ¨zdejší chat napomáhá přiblížit dětem ono přátelské prostředí v BS, protože se to projevuje i zde.
14. prosince 2006, 17:42
Turlogh

Nazdar všichni. Poté co jsem si pročetl zdejší komentáře, tak jsem neodolal "přijít se svou troškou do mlýna." Takže kvalitní webové stránky organizace jsou jistě potřebné v dnešní době, leč souhlasím s tím, že to ani zdaleka není pro práci s dětmi a mládeží nejdůležitější věc. Tou vždycky byla,je i bude přímá práce s mládeží v terénu. Webové stránky jsou v dnešní době internetu toliko jednou z mnoha forem přiblížení práce, záměrů a cílů té které dané organizace. Od mnohem chytřejších hlav než je ta moje mám názor,že v jakékoli formě komunikace,(tedy i přes internet), nemůžeme coby jednotlivci či organizace typu SPJF, Skaut, Tomík, apod. vyhrát programovou nabídkou a vzhledem právě např. webových stránek nad systémy, které se nabídkou a službami na netu živí... tedy třeba nejrůznějšími MMORPG hrami, apod. Ti lidé, kteří tuto nabídku připravují jsou profesionály, kteří se touto prací živí a jsou za ni placeni, mají na ni "hafo" času a všemožnou, tedy i finanční podporu. Jedinou šanci jak nad tímto a podobným způsobem zábavy,(Tv, filmy, hudba, apod.) můžeme vyhrát je přímý osobní kontakt s dětmi a mládeží a zprostředkování pocitů jako je přátelství, porozumění apod. Tyhle pocity jim žádná počítačová nabídka dát nemůže..... (Tuto skutečnost jsem pochopil při rozličných školeních o komunikaci pod vedením opravdu es v tomto oboru.) Navíc se domnívám, že ani není účelem, aby dítě trávilo polovinu svého volného času,(některé popřípadě i celý), na chatu či na webových stránkách jinými slovy u PC. Jistě, někdo může říct, že je to lepší než kdyby někde popíjelo či fetovalo a to je zajisté pravda ovšem na druhou stranu dobré knihy, pobyt v přírodě a především dobří kamarádi jsou určitě lepší volbou než vysedávání u kompu, byť byly stránky "zlaté". Trošku mi totiž připadá, jako byste si někteří mysleli, že dobrá webová stránka je základem a podstatou fungování organizace SPJF a bez ní se sdružení zhroutí... ne není tomu tak. Dobrá prezentace sdružení na netu je jistě záslužná a důležitá, přesto zůstává pouze jednou z mnoha forem... Pokud se někdo domnívá, že kvalitní stránky nám zajistí masivní příval nového členstva a zahájí novou éru v životě a fungování SPJF, tedy se obávám, že bude zklamán. Nové a kvalitní členy mezi dětmi a mládeží můžeme získat především tak, že s nimi budeme vstupovat do osobního kontaktu, budeme je přímo oslovovat, (formou besed v knihovnách, na školách, apod.), při hře se jim budeme snažit přiblížit cíle a záměry SPJF,(samozřejmě pro ně srozumitelnou formou), a budeme se jim snažit vysvětlit a vštípit morální hodnoty Jaroslava Foglara, Miloše Zapletala, Velena Fanderlika a podobných velikánů. Musím říct, že já osobně mám pocit, že v Spjf na rozdíl od některých jiných organizací pro děti a mládež je minimum byrokracie,(a to se mi líbí), a zatím jsem se nesetkal s tím, že když bych něco potřeboval,(radu, pomoc, atd.) nevyšel by mi ten na koho jsem se obrátil vstříc...(a to se mi pochopitelně zamlouvá taky.) Chtěl bych říci, že za dvacet let co dělám aktivně v terénu s dětmi a mládeží jsem prošel prakticky téměř všemi organizacemi, které se prací s dětmi a mládeží zabývají a mohu ze zkušeností říci, že v některých z nich jsem viděl a zažil věci, které se mi zrovna moc nelíbily. A na závěr, od 1.1.2007 by přece měly nastartovat nové stránky spjf a iklubovny, takže pak se uvidí, ne pánové?
11. prosince 2006, 11:17
Krizmen

Hwaelos: Dobré náměty a navíc realizovatelné.
9. prosince 2006, 11:14
Hwaelos

Několik vylepšení bych přeci jen viděl. Pokud se uskuteční Sokiho vize s Redaktorským týmem (viz. článek na E-stopě), bylo by dobře, aby byli redaktoři (kteří mohou vkládat články, popř. zakládat zóny) hned na titulní straně zveřejněni (nejlépe i s mejlovou adresou), aby případní pisatelé věděli, komu mohou poslat svůj článek k uveřejnění. Další věc: Bylo by super, kdyby budoucí redaktoři (nebo správci, chcete-li) zón iklubovny měli možnost vytáhnout zajímavý článek nebo diskuzi do aktualizovaného výběru někde na titulní straně. Za prvé by se mnozí lidé o existenci zóny dozvěděli a za druhé by to byla vhodná odměna pro pisatele, kteří si opravdu dají s článkem záležet...
8. prosince 2006, 13:29
Sharp

Omlouvám se, že jsem do této debaty vůbec vstupoval. Nemá to smysl. Ale byl jsem nyní přímo osloven, tak reaguji. Turbomyšáku, ten rok co jsi v SPJF aktivně pracoval jsem Ti ve všem co mohu já ovlivnit vyšel vždy vstříc. Na SPJF jsi zanevřel, až co jsi neuspěl se svojí vizí v Jihomoravské pobočce, kde já nejsem aktivní. Přesto jsi mi i toto vyčetl. To je to Tvé naslouchání nározům druhým. Nevím proč vlastně za vše co vidíš špatné dáváš vinu mně. A neříkej, že jsem vztahovačný, Tvé řádky to jasně říkají. Já nejsem idealista a vidím řadu nedostatků. Ale já nejsem SPJF. Vedení této organizace se schází, jedná, diskutuje, řeší, dívá se vpřed. A jestli Ti někdo říká něco jiného, i třeba člen tohoto vedení, tak neříká pravdu. Píšeš, že se nám lidé dávno již nesnaží něco říct a zároveň obviňuješ, že nenasloucháme. Koho, když nám podle Tebe nikdo nechce nic říct? Chápeš jak si sám odporuješ, a tak je to s řadou Tvých dalších tvrzení. Ale takováto debata na těchto stránkách nemá smysl a nemá tu co dělat.
8. prosince 2006, 13:28
Krizmen

Opět naprostý souhlas s předchozím komentářem, ač se diskuse ubírá opět odlišným směrem, než je naznačená problematika iKlubovny. Je škoda, že Turbomyšák, zdá se, jako jeden z mála přemýšlivých a nezaslepených lidí, ze SPJF odešel, ale jeho názor dokážu pochopit.
8. prosince 2006, 10:19
Turbomysak

Sharpe, já nekritizuji nic, co se nedá změnit. Nekritizuji proto, že by mě to snad uspokojovalo (tj. nejsem žádný kritik z přesvědčení jak píšeš), ale proto, že v tom vidím problém. Naprosto podobným způsobem - komunikací s vedením organizace - řešíme problémy u TOMÍKŮ, pod které náš oddíl spadá. Jenže oni si jsou, narozdíl od SPJF, existencí problémů vědomi a snaží se je řešit, tj. postavit se k nim čelem a změnit danou věc nebo prostě s ní něco udělat.

Vy si s MVBObrem musíte uvědomit, že většina lidí v Brně a okolí vás již poznala a nemá tudíž zájem vám říkat vlastní názor do očí - oni vědí, že to je stejně zbytečné, protože vy jste ve svém nadšení a sebeobětavosti vlastně hrozně zaslepení a berete tu volnočasovou činnost jako osobní zájem. Díky tomu tyhle zbytečné žabomyší války jsou. Jste staženi ve své ulitě a věříte, že negativa překryjete poukazováním na pozitiva své činnosti. Ale to nikoho nezajímá - pozitiva jsou viditelné a evidentní, stejně jako negativa fungování Sdružení. Ti lidé to vidí - oni nejsou slepí. Tady jde o to, aby jste VY, jako vrcholní představitelé dané organizace, dokázali vést lidi, dávat jim směr a motivaci do další činnosti. V rámci toho se očekává, že budete také ochotní a schopní řešit problémy. Já jsem za těch pár let ve Sdružení, slyšel z úst mnoha členů SPJF tolika kritiky a negativismu, paradoxně nejčastěji na Vaše dvě osoby, potažmo činnost, kterou jeden nebo druhý vyvíjíte, že bych o tom mohl napsat knihu. To se nechválím, ale spíše lituji Vás, protože Vy to neslyšíte a tudíž nemáte šanci se dál jako osobnosti rozvíjet a obohacovat.

Mým životním mottem je pracovat pro druhé, a to znamená také UMĚT DRUHÝM NASLOUCHAT a DOKÁZAT PŘIJMOUT CIZÍ NÁZOR a někdy i KRITIKU. A to není slabost umět naslouchat lidem a vyslechnout je, jejich názory a postřehy. Naopak, je to pozivitum, protože i když Vám lidé řeknou plno ošklivých slov, máte možnost si z toho hodně vzít. Člověk si vždycky vezme více z kritiky, než-li z chvály. Chvála je nic, ale potěší. Jenže konstruktivní kritika (tj. to co se dá nějak při vynaložení úsilí změnit) člověka vede k výšinám a díky ní se lidé rozvíjí - ovšem jen pokud chtějí a jsou ochotní ji přijmout.

V tomto směru musím vyzdvihnout osobu MVBobra, se kterým jsem několikrát u něj v práci mezi čtyřma očima řešil konkrétní problémy, které v SPJF vidím (prakticky těsně před svým odchodem ze Sdružení). Nevím, zda si z toho něco vzal, ale velmi jsem jeho přístup ocenil, jen kdyby jste takto dokázali jednat oba a se všemi.

Na závěr si dovolím malý jinotaj: Víte, žena, která nemá ve svém manželovi oporu od něj logicky odejde za někým jiný. A tak je to s členy a lidmi ze SPJF - pokud nevidí oporu ve vrcholných představitelých, v organizaci či necítí možnost seberozvoje a vlastního růstu či realizace nápadů, prostě odejdou, protože stejně jako daná žena, nemají co ztratit, naopak mohou pouze získají. Myslíte, že je SPJF dobrým partnerem pro své členy? To by možná bylo i vhodné motto pro aktuální VH.

8. prosince 2006, 09:22
Sharp

Krizmene, jen jsi potvrdil má předešlá slova. Jsi zaujatý a přidáš se k jakékoliv kritice SPJF. Ty souhlasíš se vším co Turbomyšák napsal? Ale jak můžeš souhlasit s něčím, u čeho jsi nebyl, co se třeba vůbec nestalo. Mám-li být konkrétní, tak například je nesmyslné říkat, že SPJF nemá pravidla pro poskytování dotací. Vždyť SPJF žádné dotace neposkytuje, ale čerpá poskytnuté dotace od poskytovatelů dotací, kteří mají svá pravidla a ty je třeba dodržovat. Podle toho se také každý rok řídí pokyny pro pořádání dotovaných akcí. Tyto pokyny již mnoho let dostávají členové na začátku roku v informačním zpravodaji. V současnosti má SPJF dokonce směrnice pro pořádání dotovaných akcí, které připravilo Vedení SPJF, ale rozhodně ne proto, že by po nich volala zrovna Jituš, ale zejména kvůli pomoci při vyúčtovávání těchto akcí. Stejně nesmyslné je například srovnávání SPJF s organizacemi Pionýr či Skaut. Díky svému historickému postavení a počtu členů mají neporovnatelné podmínky s profesionálním zázemím. Možná mají profi internetové stránky, SPJF zase vydává propagační kartičky, pohlednice, záložky, informační zpravodaj Bobří stopou, Klubovní hlasatel, knihy pro nevidomé... Webové stránky nejsou dokonalé a nikdy nebudou, ale také nejsou tím jediným na světě. Dokonalé stránky nezabránily velkému úbytku členů ani u těchto velkých organizací. Takto bych mohl argumentovat dlouho a o mnohém, ale nemám na to čas ani chuť a u kritiků z přesvědčení je to navíc zbytečné.
7. prosince 2006, 11:07
Krizmen

Jako dlouholetý člen SPJF a před lety krátkou dobu i člen vedení SPJF odpovědný za informatiku souhlasím se vším, co zde Turbomyšák napsal.
5. prosince 2006, 08:29
MVBobr

Krátké sdělení - několikrát slíbil SOKI udělat nové stránky. Je na to dost svědků! Dle jeho sdělení jsou hotové, dodal jsem mu např. i foto JF-Jestřába. Těším se na jejich spuštění!!! Nikdy jsem stránky od Turbomyšáka nekritizoval, naopak jsem byl za ně rád.
4. prosince 2006, 23:33
Turbomysak

Sharpe, pokud nezávislá profesionální snaha o kvalitnější propagace SPJF na webu jako celorepublikové organizace!!! je nepravda, zášť nebo snaha o očernění, pak jsem asi trochu out. Podívej se na oficiální stránky SKAUTa, ATOMu nebo PIONÝRA a porovnej to s tím, jak se prezentuje SPJF. Pokud ti to připadá dostatečné - webová prezentace, která nebyla už více jak rok aktualizována!!! - pak mě jako profesionálovi-informatikovi to fakt dostatečné, při dnešních možnostech internetu a současných webových technologiích, nepřipadá. A i když uznávám Sokiho obrovský přínos, musím zkonstatovat, že stránky iKlubovny jsou na tom úplně stejně - potřebovaly by aktualizaci jako sůl. Pokud to tak necítíš, dokáži to pochopit, ale pak asi opravdu nemá cenu aby ses zapojil do diskuze - paradoxně právě tvé vyjádření, s ohledem na tvé postavení v SPJF, by mělo dávat směr a dlouhodobou vizi cílů a tendencí Sdružení (co uděláte za rok, co za dva, jak se budete profilovat za 5 let, apod.). Ty patříš mezi tu "radu starších", která má v rukou budoucnost SPJF a jeho orientaci. Pokud tobě a Milošovi současný stav Vaší webové prezentace nsměrem k veřejnosti vyhovuje, stačí to zde napsat a tím budou ukončeny veškeré diskuze. Důležité je zaujmout jasné stanovisko. A pokud by toto bylo aše stanovisko, pak není o čem diskutovat.

PS: To, že se v tomto problému vyjádřili i jiní, je pouze ukázkou toho, že to je reálný problém, který nejde přehlížet.

4. prosince 2006, 14:48
Sharp

Právě jsem vymazal jeden komentář, protože nemám rád sprostá slova. Pouštět se do nějaké diskuse s některými zde diskutujícími nemá smysl. Z jejich slov jen čiší zášť, zloba a bohužel i mnoho nepravd. Bránit se jim je velmi obtížné. Navíc mi připadá, že je to diskuse o zcela něčem jiném, než je avizováno. Mimo jiné diskuse není diskuze a holt není hold. A tak je to skoro se vším.
27. listopadu 2006, 16:31
Krizmen

Správně, na moje výzvy před dvěma i více lety v podstatě s jedinou výjimkou NIKDO nereagoval. Valné hromady se zvrhávají ve frašku, kdy může volit i pětileté dítě a o tom, o čem se má diskutovat - tj. o tom, jak problémy řešit a zda je řešit se nediskutuje. Navíc se Valné hromady konají v nešťastném termínu, tzn. pokud by někoho zajímalo hospodaření či uzávěrka za aktuální rok 2006, tak se ho v podstatě nedozví, protože ještě není konec roku. Valné hromady by se měly konat v lednu, únoru - i kvůli schvalování hospodaření a výroční zprávy.
27. listopadu 2006, 06:11
Macus

Turbo s tím co jsi napsal může jen souhlasit.
27. listopadu 2006, 00:09
Turbomysak

Mimoto, nerad zavírám oči před problémy. Problémy chápu jako výzvy, které je nutné překonat, abych mohl růst a rozvíjet se. A právě z tohoto důvodu jsem založil tuhle zonu - rád bych, aby zde lidi zcela veřejně a nepokrytě řekli svůj názor - jsem zastáncem otevřené diskuze nad problémy. Nehodlám si zakrývat oči a dělat, že žádné problémy nejosu a že žádné nevidíme. Aniž bych útočil touto diskuzí na principy a podstatu SPJF, fovoluji si zde prezentovat většinou svůj profesní názor na chabost internetové prezentace Sdružení, která má za vinu ro, že se o SPJF ví pouze v kruzích zasvětcených - a to je v době interentu dost špatné - alespon podle mého skromného názoru. Chtěl bych touto diskuzí podnítit ke změně a vytvoření jednotné internetové prezentace SPJF a vylepšení funkcí stávajících stránek. Jenže ty funkce se nevylepší, pokud na jejich problémovost nebude poukázáno a nebudou kritizovány - Co není kritizováno, s tím jsou přece všichni spokojení, ne?
27. listopadu 2006, 00:02
Turbomysak

Riki tvoje úvaha míří do samého srdce SPJF, ale čístečně máš pravdu - SPJF stále bojuje se sebou samotným - chybí koncepce (a pokud nějaká je, pak se asi nerealizuje), chybí jasná pravidla (také žádné překvapení - Jituš volala na Vedení SPJF po jasných pravidlech, např. při přidělování dotací, již před 2 lety) a chybí zásadní dodržování a realizace ideologie, kterou SPJF hlásá. Vím, že to někteří neradi slyší, ale právě z důvodů absence těchto věcí jsem se ze SPJF rozloučil - dělám si na svém a jsem spokojený, protože nejsem vázán žádnou ideologií a přitom realizuji ve svém životě možná více Foglara, než-li někteří členové Vedení SPJF. Já prostě nesnáším, když někdo "Káže vodu a pije víno".
25. listopadu 2006, 16:43
Rikitan20

Takže já bych dodal nějaké smajlíky. Chápu, že ostatní nejsou tací závisláci jako já a těžko se k těm 120 dopracují, ale já už mám všechny asi přes rok a chtělo by to oživit, smajlíky používám rád. Toho, že na chat Bobří hráze chodí mládež v pubertě a prepubertě, si musíme vážit. Právě tuto věkovou skupinu SPJF potřebuje. Že jsou jejich některé hlášky nevyhovující morálce, by se jim dalo argumentovat slovy, že toto není xChat, seznamka, ani bojiště, kde se každý hádá a uráží se. Právě, že kamarádskou atmosférou nás zde již dlouhá léta sídlících jim musíme ukázat, že mezi námi hádky nejsou a panuje mezi námi přátelství. Když občas zabrousím na xChat, tak se to tam hádá a v takové atmosféře se hádky stále množí. Ale pokud se na chatu Bobří hráze budeme k sobě chovat přátelsky, tak si toho ostatní všimnou a před vstupem na chat si uvědomí, že vstupují někam, kde je to jiné a odlišné než na xChatu a jejich chování pak (snad) bude na našem chatu směřovat dobrým směrem. Občas dám odkaz na naše stránky někomu, o kom si myslím, že by ho mohly zajímat, ale již několikrát mi někdo sdělil, že to tu není takové pohádkové jak si představoval. Vy možná nadáváte na reakce některých diskusí viz. ta poslední Ježkova, ale nezapomeňte, že to jsou diskuse, ale když se spustí hádka u některého zápisu z akce v našich virtuálních kronikách, takto zamrzí o to více... A nejhorší je, že ty hádky nezaviní puberťaci, co si sem občas skočí zanadávat, ale my kamarádi, co se známe a vídáme na akcích. O to více to bolí...
25. listopadu 2006, 15:14
Macus

No Turbo ten antispam tam opravdu chybí.Musím se přiznat že už na stranky SPJF moc nechodím..občas zajdu juknout na chat,nebo když mi napíšou na ICQ že je třeba někoho usměrnit. Jak jsi psal že idealní doba byla před 2roky....no možná že to bylo ještě dřív...pak Soki spustil bratrstvo a stranky ožily na chat se chodilo i v noci vedli se diskuze.Dnes už na chat chodí jen pár lidiček.Ale jak to změnit nevím.je jasné že se osazenstvo mění je to logické....podle toho jak kdo studuje ma práci atd. Možná by chtělo hodit odkaz na tyhle članky k mistnosti chatu.Tady v zonách je to docela schované.Já to našel až po tvem upozornění u diskuse u znaků měst. Co se tyče chatu stačilo by změnit ho udělat novej chat...třeba s přístupem jako host pro ty co se chtějí jen podívat aniž by se musely registrovat s tím že nebudou moct psát.V případě že registrovaný uživatel bude dělat bordel a správce ho vyhodí tak by se nemohl vrátit hned ale třeba za dvacet minut....Další věc vymazal bych ikonu bratrstva stejně se hned nerozběhne.:-( Což je škoda.
24. listopadu 2006, 22:37
Turbomysak

Technicky lze situaice ovlivnit nastavením pravidel, ale je pravdou, že není nad lidský faktor, kdy člověk sám (správce) posoudí oprávněnost či porušení předem stanovených pravidel. Na druhou stranu, ideální doba byla asi před 2 lety, kdy na chat chodili opravdu pouze lidé, kteří měli nějakou spojitost s organizací SPJF.

Současný stav je dlouhodobě neudržitelný a proto jsem také zahájit tuto diskuzi - stránky je nutné zaktualizovat a upravit funkce - proto očekávám návrhy přímo od uživatelů, protože tohle vidím jako problém - já mohu mít sebelepší nápad (jako tvůrce stránek), ale potenciální klient (uživatel stránek) danou funkci pak nikdy na svých stránkách nevyužije a naopak některá konkrétní funkce mu chybí. Necítíte, že to je třeba i případ iKlubovny? Necítíte potřebu zaktualizovat dané stránky a jejich funkčnost? Kdy jste se podívali do Pozvánek na akce? Asi tam chybí antispam filtr, že?

24. listopadu 2006, 14:27
Bublina

Jenže to nejde ovlivnit, může přijít kdokoli, to je princip stránek, natáhnout nové lidi.Můžeme chat například omezit pouze na hodnost "chatař", ale v tom případě je to vytváření elity a noví lidé nemají šanci. Tenhle problém je problém na internetu obecně, ne pouze náš. Exoti se najdou všude :) Od toho jsou správci, aby situaci na chatu korigovali, aspoň když tam jsou. Mulťáctví taky nejde nijak znemožnit, bohužel.
Vložení nového komentáře
*
*
*