Koncepce SPJF a budoucnost Sdružení
Diskuze o SPJF (novinky, nápady, směřování činnosti a fungování Sdružení přátel Jaroslava Foglara)
Vyberte atribut, podle kterého se bude vyhledávat:
ID ID stránky Titulek Úvod Text Tags Obrázek 1 Obrázek 2 Autor Datum vložení Datum publikování Zveřejnit Soukromý článek? Počet zobrazení23.2.2005 12:43
Ozvali se lidé, kteří si myslí, že nám chybí koncepce činnosti či že není dostatečná. Zde je prostor pro vaše návrhy k tomuto tématu, každý může přednést svoji vizi.
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 2x, naposledy 2. července 2011 v 10:19:33
Diskuze ke článku
8. prosince 2006, 13:33
Podívejte se do zóny "eStopa a internetová prezentace SPJF" je tam spousta příspěvků k naznačenému tématu.
29. června 2005, 11:43
Hwaelos: No to mas pravdu, poctem clenu se da machrovat, ale neznamena to vzdy primou umeru poctu clenu k poctu penez. jsou obcanska sdruzeni s desitkou clenu, ktere operuji i s nekolikamilionovym rozpoctem na rok. Zalezi na tom, jakou formu prace si zvolis. Pokud budes cinnost sdruzeni spocivat ve sluzbe spolecnosti (vychova deti, vzdelavaci projekty, ekoligicka vychova atd. zdroje na to ziskas a delas prospesnou vec). Je to podle mne mnohem legitimnejsi, nez zadat penize a delat cinnost jen pro sve cleny, to je divne elitarstvi.
3. června 2005, 14:33
Tak tedy jinak. Pěkně prosím a smutně koukám ještě jednou, kolik přibylo dětí v SPJF ve věku 10 - 15 let za poslední 2 roky? Může mi to zde někdo kompetentní říct? Jinak je diskuse o koncepci a budoucnosti SPJF k ničemu. Pro uvedenou diskusi musí být položena totiž fakta... o kterých můžem diskutovat. Díky předem. Jinak předchozí komentář jsem nemyslel nijak jízlivě, neb se řídím pravidly této diskuse. Ti co mě osobně znají, to jistě pochopili, Hwaelos, kterého já osobně neznám, asi ne-e.
3. června 2005, 11:10
Ne, myslel jsem zajímat se za ty dva poslední roky... Namísto jízlivých poznámek by nebylo špatné zeptat se některého ze stovkařů, kolik nových klubů (protože právě z nich se zpravidla rekrutuje věková skupina 10 - 15 let) přibylo.
2. června 2005, 12:16
Ano i jako člen vedení :-), od roku 2003 (kdy jsem se postaral o zveřejnění výroční zprávy na webu www.spjf.cz) žádné informace nemám, a pokud mi bylo něco někdy řečeno, tak to bylo neurčitě, že členská základna se zmenšuje. O to víc by mě tedy zajímalo, kolik dětí ve věku 10-15 let přibylo.
1. června 2005, 09:45
A zajímal jsi se o to někdy?
31. května 2005, 16:07
Pěkně prosím a smutně koukám, kolik je těch nových členů sdružení? Již dva roky se ke mě nedostala informace, kolik přibylo členů sdružení - a zvláště těch ve věku 10 - 15 let.
26. května 2005, 10:24
Souhlasím se Sokim až na jednu drobnost: díky novým členům máme důkaz pro okolí, že SPJF stále žije, což pragmaticky vzato znamená možnost více peněz pro zmíněné aktivity...
2. března 2005, 17:27
Neomeyoval bzch to jen na sberatele. Vedle prace s mladezi by Sdruzeni melo predevsim sdruzovat fandy foglarovek a podobne literatury. Myslim, ze to je snad samozrejmost. A nekteri z techto fandu, kteri chteji, mohou delat s mladezi svou činnost pod kridly sve organizace a to je ta sekce prace s mladezi. Takhle to vidim ja a zadny problem s tim nemam. Pokud praci s mladezi budou delat opravdovi fandove do foglarovek, tak pak je i celkem jedno, jaky obal ta jejich cinnost ma, protoze verim, ze foglarovo poselstvi stejne do vseho propasuji. Takze at mame hodne nadsenych fandu, at je tu sdruzeni pro ne, at jim poskytuje veskere sluzby a zazemi pro jejich konicek. Samotne deti, ktere se jejich aktivit ucastni uz, podle meho, byt ve sdruzeni nutne nemusi. Tam by mely vstoupit, jakmile se z nich stanou take fandove a take budou chtit ono zazemi. A ja verim, ze z nasich mladeznickych aktivit takovi fandove budou stale pribyvat.
1. března 2005, 09:19
Taky vím, že peníze i ocenění od ministryně dostáváme za práci s mláděží, ale myslím si, že je hloupost ničit tu koexistenci sběratelů a těch kteří se více věnují mládeži. Tato činnost by se měla navzájem doplňovat a ne aby si kterákoliv skupina chtěla osobovat něco z práv a povinností té druhé. Slovo kočkopes se mi sice moc nelíbí, ale přijde mi docela výstižné. Já si totiž myslím, že takovýto kočkopes může fungovat.
28. února 2005, 16:29
Jitulka - ano, ano, správně. A z čeho jsou dotováni "sběratelé" - z členských příspěvků, darů, sponzorů... Nejvíc peněz máme na děti, ne na sběratele. Souhlas.
27. února 2005, 16:55
Sdružení je v součané době prezentováno jako organizace pro děti a mládež ačkoliv to mnozí nechtějí slyšet -jsme financováni MŠMT jako organizace pro děti a mláfež ...to je základ....pokud bychom měli být sběratelským spolkem tak si musíme hleda jiný zdroj financování....
27. února 2005, 11:06
Určitě je dobré diskutovat :) Já osobně mám takový názor, že sběratelství bez práce s mládeží nikdy nemůže existovat. Mám pro to několik důvodů.
Jednak si myslím, že mladé sběratelství nebaví. Pokud by sbírali materiály jen starší a jediní členové "nějakého sběratelského sdružení", nevychovali by si následníky a sdružení by zaniklo. To proto, že k JF se dnes mládež nedostane prakticky nijak jinak než přes SPJF a podobné organizace. Druhý důvod: mám za to, že Jaroslavu Foglarovi by bylo úplně jedno, pokud by ještě žil, že se sbírají "foglarovské věci". To by ho snad mírně potěšilo z osobních důvodů. Ale byl by nadšen, že někdo pokračuje v jeho práci na klubovní myšlence - to je podle stejné uctění jeho osoby, jako ona sběratelská činnost. Sběratelství nemůže být bez práce s mládeží a ta je zase se sběratelstvím hodnotnější.
SPJF organizuje různé lidi a každý z nich je ochotný k mírně jiné práci - proč všem neumožnit dělat to, co je baví?
Jednak si myslím, že mladé sběratelství nebaví. Pokud by sbírali materiály jen starší a jediní členové "nějakého sběratelského sdružení", nevychovali by si následníky a sdružení by zaniklo. To proto, že k JF se dnes mládež nedostane prakticky nijak jinak než přes SPJF a podobné organizace. Druhý důvod: mám za to, že Jaroslavu Foglarovi by bylo úplně jedno, pokud by ještě žil, že se sbírají "foglarovské věci". To by ho snad mírně potěšilo z osobních důvodů. Ale byl by nadšen, že někdo pokračuje v jeho práci na klubovní myšlence - to je podle stejné uctění jeho osoby, jako ona sběratelská činnost. Sběratelství nemůže být bez práce s mládeží a ta je zase se sběratelstvím hodnotnější.
SPJF organizuje různé lidi a každý z nich je ochotný k mírně jiné práci - proč všem neumožnit dělat to, co je baví?
25. února 2005, 16:29
Má být SPJF především sdružením hájícím osobu Jaroslava Foglara, sdružením dbajícím na jeho myšlenky, organizátorem, vydavatelem, pamětnickým sdružením nebo dětskou organizací s aktivní činností pro organizovanou a neorganizovanou mládež s moderními formami práce s dětmi (outdoorové aktivity, adrenalinové sporty, počítače). A vlastně, kým je SPJF dnes? Je skutečně takovým "kočkopsem" jak mnozí tvrdí svojí argumentací o nekritickém sběratelství (ulčovky, záložky, pohlednice, kartičky všeho typu atd.) a modlení se k Jaroslavu Foglarovi jako legendě na jedné straně a báječnými aktivitami pro neorganizované děti (jako prevenci patologických jevů ve společnosti) - tábory, setkání, hry v uličkách, dlouhodobé hry na stránkách skvělého a nekriticky nejlepšího interního zpravodaje Bobří stopou, činností desítek poboček, klubů, oddílů a jednotlivců na straně druhé? Tolik první otázka pro případné zájemce o diskuse. SPJF si totiž tento problém řeší od roku 1992, kdy k sobě původně sběratelská organizace přibrala hnutí "Bobří stopou" a patrně jej nikdo nikdy nevyřeší, ale je dobré o něm diskutovat.