iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Stínadelské šestnáctero 2022

Chceš přispívat na eStopu a sám/sama psát další články?
Nejprve se zaregistruj a pak nás kontaktuj buď v zóně iKlubovna, nebo e-mailem!

10.1.2022 16:11
Autor: Čáp, Počet přečtení: 331

Letos již potřetí (akce se koná každé dva roky) zveme přátele temných uliček, znalce města a milovníky pátrání za šerých večerů do ulic Brna. V termínu od 1. do 28. února budou moci sbírat body a měřit síly při hledání míst, na která se přestěhovalo 16 členů poslední Vontské rady. Na každém místě bude možné za body navíc také plnit úkoly spojené s jeho charakterem a historií.

Web hry

Webová stránka hry sestnactero.cz právě prochází rekonstrukcí a nejpozději od 14. ledna bude spuštěna registrace týmů.

Se soutěží Stínadelské šestnáctero poznáte Brno tak, jak jste jej dosud nebyli zvyklí vídat - včetně jeho neznámých, opuštěných nebo zapomenutých částí. Soutěž vyhraje ten tým, který během 28 dnů měsíce února nasbírá nejvíc hlasů bývalých členů Vontské rady a obsadí tak místo nového Velkého Vonta. Hlasy členů Vontské rady lze získat po nalezení jejich bydlišť - ve hře je představuje 16 skrýší rozmístěných po celém městě (skrýše se mohou nacházet kdekoliv na katastru města Brna). Pokud najdete správné místo, můžete počítat s hlasem daného člena Vontské rady, který Vás bude volit do čela Stínadel. Nově objevená místa, zvláštní zákoutí a málo frekventované uličky však budou odměnou všem týmům, i těm, které v boji o Velké Vontství nezvítězí.

Pravidla hry

Každé úterý počínaje 1. únorem 2022 ve 14:00 se na webové stránce soutěže sestnactero.cz objeví čtyři fotografie míst v Brně, na kterých kdysi bydleli členové zaniklé Vontské rady. Úkolem zúčastněných týmů je kdykoliv do konce hry (neděle 28. února 2020 ve 24:00) tato místa objevit a podle malých červených šipek na fotografiích najít skrýš, ve které se nachází důkazní lístky a odznaky. V každé skrýši je neomezený počet lístků, ale odznaky pouze pro prvních 16 týmů! Tým si bere dohromady vždy jeden odznak nebo jeden lístek, což představuje jednoho člena Vontské rady, který dá vašemu týmu hlas. Ze zadní strany odznaků a lístků je pak vytištěn QR kód, po jehož načtení ve webovém prohlížeči v okruhu do 50 m od skrýše bude týmu přičten hlas. Odznak i lístek znamenají shodně zisk 1 hlasu člena Vontské rady. Navíc mohou členové vontské rady zadávat hráčům časově neomezené úkoly, za jejichž splnění lze získat druhý, bonusový bod.

Příběh ke hře

Když byl ježek v kleci podruhé ztracen, snažila se to Vontská rada pod vedením Velkého Vonta Lerka co nejdéle držet v tajnosti. Dříve než bude muset dojít k volbě nového Velkého Vonta, chtěli ježka získat zpět nebo za něj aspoň najít nějakou náhradu. Cosi, co by dokázalo spojit stínadelské, aby drželi dále při sobě, tak jako odnepaměti. Avšak zdálo se, že moc ježka je magická, hluboce zakořeněná v myslích i srdcích Vontů. Jakmile se rozkřiklo - nejprve jen tak mezi řečí - ale později už doopravdy - že ježek je pryč, dokonce že snad prý opustil město, znamenalo to rozkol mezi Vonty. Zanedlouho vypověděly Dolní uličky jako první poslušnost Vontské radě a kluci z celé té vlhké a bažinaté čtvrti dole u náhonu, odjakživa odbojní a uzavření, si zvolili vlastního Velkého Vonta - kluka z Jirchářů zvaného Barát.
 
Lerk se pokusil s kluky z dolních uliček svést bitvu a porazit Baráta, aby se Vontové znovu sjednotili. Nedokázal ale bez hlavolamu na svou stranu získat náčelníky všech ostatních ulic a tak nečekaně skončila velká zimní bitva nad Spáleným mlýnem porážkou Vontské rady. Kluci z Jirchářů zvítězili, ale neujali se vlády nad Stínadly a vontská organizace se skoro rozpadla. Každá ulice začala žít podle vlastních pravidel, surové bitvy bez pravidel mezi skupinami několika plácků nebo ulic se odehrávaly ve Stínadlech skoro každý den a stínadelští se už ani nedokázali ubrátnit vpádům kluků z Bekova a Druhé Strany. Sláva Vontů se zdála být ztracena na věky, vontská píseň vyhasla. Šestnáct členů poslední Vontské rady zakopalo kroniky, listiny, dušman a pečeť pod lázně na Červenokohoutím plácku a odstěhovali se do různých koutů Stínadel.
 
Jenže kdesi hluboko v myslích stínadelských kluků pořád doutnalo povědomí o ježku v kleci, o slavné historii Stínadel a Vontské organizaci. A tak, když se po několika rocích objevila zpráva, že ježek existuje a že ho přísně střeží rváči z osady Dorn na předměstí, daly se věci do pohybu. Jedině pokud získají ježka v kleci, mohou stínadelští zase dojít své ztracené slávy. Ulice se začaly spojovat, vznikaly bojovné party, které se cvičily za městem a připravovaly útok na dornské. Jenže hoši z Dornu byli vyhlášení rváči, rabiáti, kterým Prumperáci sahali sotva po kotníky. Všem bylo jasné, že žádná ze stínadelských ulic nemůže získat ježka sama - a přece jen kluci ze Stínadel na něj mají skutečně právo! Bylo potřeba připravit velikou armádu, která získá ježka zpátky i za cenu nebezpečného boje. Půjde o nebezpečný podnik, možná budou mít noví Vontové co dělat i s dospělými, snad dokonce s četnictvem - jenže pro získání ježka je třeba vykonat mnohé.
 
Jedině silná organizace, kterou podpoří členové poslední Vontské rady a která bude mít náčelníka, jenž spojí rozbouřené ulice, může dokázat takovou věc. Ten, kdo získá podporu poslední Vontské rady, komu stiskne ruku sám poslední Velký Vont Lerk, bude mít šanci spojit Stínadla a svést vítěznou bitvu. Jenže kde hledat šestnáct kluků, poslední členy Vontské rady, kteří mezitím dospěli a odstěhovali se na různá místa ve městě? Bude potřeba vypátrat, kam se poděli, získat od nich radu a posvěcení celé věci. Vykopat dušman a kroniky, stanout v čele desítek a možná stovek kluků, kteří se chopí osudu Vontů, osudu Stínadel a vybojují své nové velké vítězství!
 
Záhy začaly vznikat nejrůznější skupiny, některé neznámé a malé, jiné čítající desítky kluků, všechny se pachtící po bývalých členech vontské rady. Některé našli Vontové snadno, protože bydlí tam, kde před léty a dopátrat se jich netrvalo dlouho, jiné hledají po městě a ptají se ulici od ulice, čtvrť od čtvrti. Nad některými ale jako by se slehla zem, zmínky o nich jsou neurčité a na místech, kam se kluci vydávají, o nich nikdo neví. Nejzáhadnější ze všech je sám poslední Velký Vont Lerk. Trvalo několik týdnů, než se podařilo najít alespoň polovinu Vontské rady a strhlo se soutěžení o to, která parta získá jako první souhlas všech. Ve Stínadlech je zase neobvykle živo, jejich ulice bzučí jako úl, jednotlivé party obchodují s informacemi, rokují, prohledávají zákoutí a ulice a vydávají se nezřídka i za hranice svojí čtvrti. Zdá se, jako by samotná naděje na získání ježka začala zase spojovat znepřátelné skupiny v hledání nového silného vůdce, který pozdvihne Stínadla.
 
Kdo bude první? Kdo z nás najde všech šestnáct členů Vontské rady a získá právo postavit se do čela Stínadel? Celá čtvrť je v jednom kvasu a bojovná píseň beze slov zní každý večer z jejích ulic, od říčních náhonů až po Kocouří hrádek. Ten kdo najde všechny a získá zpět ježka v kleci, se nejspíš také stane Velkým Vontem. A pak, pak teprve budou zase Stínadla slavnou a obávanou čtvrtí jako kdysi!
Vytvořil 10. ledna 2022 v 16:22:28 Čáp. Záznam nebyl nikdy upravován.


Diskuze ke článku

Vložení nového komentáře
*
*
*