Nová vlajka SPJF
Vyberte atribut, podle kterého se bude vyhledávat:
ID Kategorie Titulek Úvod Text Tags Obrázek 1 Obrázek 2 Autor Datum vložení Datum publikování Zveřejnit Soukromý článek? Počet zobrazení28.3.2010 21:29
Už 18 let slouží na táborech SPJF a Bobří stopy nádherná, trojúhelníková vlajka. Pamatujete si ji? Dnes je zšedlá prachem a pro současné tábory nestačí. Jak by měla vypadat nová vlajka SPJF?

Jak by ale měla vypadat vlajka nová? Vlastně jde o vlajky dvě, stejně vypadající, ale odlišené například někde nějakou drobností. To ale není nutné. Důležité jsou rozměry: vlajka musí být ve tvaru rovnoramenného trojúhelníka o základně dlouhé 30 cm, další dvě strany potom budou dlouhé 44 cm. Vlajka může být vícebarevná, s libovolným roubením a jiným zdobením.
Návrhy posílejte e-mailem Hynkovi (hynek.cigler@spjf.cz) kreslené rukou a naskenované nebo připravené na počítači. Podoby nové vlajky budou projednány na poradě vedení SPJF 17.-18. dubna 2010. Bylo by krásné, kdyby mohly zavlát už na setkání ve Sluneční zátoce...
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 8x, naposledy 6. července 2011 v 17:30:20
Diskuze ke článku
5. dubna 2010, 21:13
Jedna do klubovky, jedna na stožár před klubovku, jedna na tábory pro přepady ;)
5. dubna 2010, 15:35
U firmy Alerion jsem se kdysi na něco ptal, ale není pro oddílové potřeby moc vhodná - minimální odběr jsou tři vlajky :)
2. dubna 2010, 19:35
Condore - dej si do vyhledávače např. Vyšívání vlajek Brno a zjistíš, že v Kr. Poli v ulici Chaloupkova 1 sídlí fa ALERION s. r. o. Vyšívá na co si vzpomeneš! Bydlíš nedaleko firmy...
2. dubna 2010, 00:39
Ahoj Condore, jasně - posílám mailem.
1. dubna 2010, 21:06
PRO HYŇASE: Asi úplně odbočím od tématu, ale zajímá mě firma, která by vlajku vyráběla? Prosím, jestli něco máš Hyňasi najitého (hlavně za slušnou finanční cenu), nemohl bys mi prosím poslat odkaz? Na výrobu nové vlajky HS se chystám už asi 5 let :D
1. dubna 2010, 19:21
V tom případě Ježku dodej svůj návrh ;-) Díky za podněty.
1. dubna 2010, 10:53
Hynek: víc se do cyklu nevejde a vzhledem k tomu, že šéfredaktor mi pokračování této rubriky zatrhl do dalších let, asi ani nebude. Ale zajímavostí je mnohem víc!!!
Já považuji tuto debatu za lichou, protože SPJF žádnou oficiální vlajku nemá. Vlajka, která je na obrázku vznikla, alespoň jsem to tak pochopil, z kvasu doby a její dlouhověkost je spíš otázkou strvačnosti. Ale chápu, že Nové Vedení má cíl, vytvářet vlastní hodnoty, než to předchozí. Blíží se Valná hromada...
Já osobně bych byl pro, vytořit vlajku ze svávajícího znaku SPJF, otázkou bych nechal jen řešení barvy.
Já považuji tuto debatu za lichou, protože SPJF žádnou oficiální vlajku nemá. Vlajka, která je na obrázku vznikla, alespoň jsem to tak pochopil, z kvasu doby a její dlouhověkost je spíš otázkou strvačnosti. Ale chápu, že Nové Vedení má cíl, vytvářet vlastní hodnoty, než to předchozí. Blíží se Valná hromada...
Já osobně bych byl pro, vytořit vlajku ze svávajícího znaku SPJF, otázkou bych nechal jen řešení barvy.
1. dubna 2010, 00:19
A díky Bobře za krásný výlet do historie. Možná by o tom stálo napsat více do cyklu v BS, nebo i mimo něj...
1. dubna 2010, 00:19
Pro mne se jedná též o památečnou vlajku. A právě kvůli "hnutí Bobří stopou" jsem tuto diskuzi vyvolal.
Co se týče vyvěšování státní a jakékoliv jiné vlajky, nemusí být dva stožáry, důležité je ovšem dodržet pořadí vlajek (státní navrchu), rozdíl velikostí (státní větší), při třech vlajkách nejlépe příčné ráhno se třemi provazy. Aspoň tak jsem se to učil z příruček :-)
Co se týče vyvěšování státní a jakékoliv jiné vlajky, nemusí být dva stožáry, důležité je ovšem dodržet pořadí vlajek (státní navrchu), rozdíl velikostí (státní větší), při třech vlajkách nejlépe příčné ráhno se třemi provazy. Aspoň tak jsem se to učil z příruček :-)
31. března 2010, 22:34
Ad vlajka: Jsem pro vytvoření kopie této vlajky.
31. března 2010, 22:17
Doplním Bobra - hnutí Bobří stopou byla a je aktivita SPJF pro děti a mládež. Doby, o kterých Bobr píše, pamatuji jako pravidelný čtenář - Rovnost byla tehdy jeden čas v prodeji i v Praze a pamatuji se, jak jsme se o těch několik výtisků v prodejně tisku ve Slovanském domě přetahovali. Pak je SPJF dokonce na barevných papírech zájemcům kopírovalo a zasílalo.
31. března 2010, 20:16
Když Duben přichází... za několik hodin bude 1. dubna, a to je měsíc kdy před 20 lety nám dal J. Foglar souhlas se založením sdružení (u zrodu byli K. Janský, J. Punčochář a M. Vraspír). Na průkazce SPJF máte datum 28. dubna 1990.
31. března 2010, 20:04
Deník ROVNOST z jižní Moravy a rubrika "Bobří stopou" v jeho příloze RT Magazín. Poprvé byla otištěna 6. listopadu 1992; cituji něco málo z úvodního článku: ... "Bobří stopa je volné hnutí všech, kteří chtějí být svému okolí dobrým příkladem ve slovech a činech. Sdružuje a zve do svých řad nejen samotáře, ale i členy klubů či oddílů bez rozdílu...". Otiskování Rubriky byla ukončena v pátek 5. května 1995, vedení a redakce těchto jihomoravských novin rozhodlo o jiné struktuře příloh deníku atd. Rubriku připravovali pro redakci deníku Sharp, MV Bobr a Jestřáb (Havran).
31. března 2010, 19:55
Díky za info. :-)
31. března 2010, 19:50
Název Hnutí Bobří stopou pochází z roku 1991 - kdy se rozjela v ČT Brno (pořad Oáza) akce pro chlapce a děvčata ve věku od 10 do 16 let. V rámci pořadu Oáza dostal prostor oddíl Bobří stopa... jednou za 14 dní pořad přinášel (počínaje 16. zářím) soutěže atd. Rubriku Bobří stopou se soutěžními otázkami přinášel i deník Svobodné Slovo a také týdeník TELEVIZE. Dle mých výstřižků a archivu rubrika ve Slově byla ještě v lednu 1993. Zájemcům rád poskytnu xerox aspoň jedné stránky z mého archivu (sešity s nalepenými výstřižky).
31. března 2010, 18:59
Hnutí Bobří stopou byl název sdružení v době, kdy kvůli soudním sporům nemohlo SPJF využívat svůj název.
31. března 2010, 18:52
Ale nesouhlasím s tím, že by vlajka se SPJF neměla mnoho společného, naopak. ČR má přece také státní znak i vlajku. Což mě přivádí k otázce - existuje stále hnutí Bobří stopou, nebo co to vlastně je? Jak se to liší od SPJF? Je to klubovní hnutí a proč to pod SPJF případně nespadá? (jde mi o informaci, opravdu to nevím a nikdy jsem se s nikým o tomhle v SPJF nebavila :-)
31. března 2010, 18:47
Vlajka ČR vlaje i nyní za Čápových časů na stožáru taborů BS. Mimochodem, je to vlajka mé výroby, kterou jsme kdysi s mamkou šily ku příležitosti MS v hokeji. :-D
31. března 2010, 16:37
A vlevo v tom měsíce to zvíře je holub?
31. března 2010, 16:19
No, tak, když už mě chytáš za slovíčko, Jitulko, tak SPJF se píše s velkými písmeny!
Jinak, předpokládám, že jsem se vyjádřil dost jasně - vlajka nemá s SPJF mnoho společného. Znak SPJF je bobr. A pokud jsem si dobře přečetl, článek zní Nová vlajka SPJF!
Jinak, předpokládám, že jsem se vyjádřil dost jasně - vlajka nemá s SPJF mnoho společného. Znak SPJF je bobr. A pokud jsem si dobře přečetl, článek zní Nová vlajka SPJF!
31. března 2010, 15:02
pro tvou informaci Ježku je toto vlajka která visela už na prvním táboře SpjF, a proč je na ní Bobří Stopou ? Né podle hnutí, ale podle soutěže, kterou SPJF v Oáze pořádalo.
31. března 2010, 12:46
Krom toho mám pocit, že na stožáru vlávala, ještě za Sharpových táborů vlajka České republiky. Mimochodem, správně by měl vznikout ještě jeden stožár - samostatný pro vlaku - chtete-li - SPJF.
31. března 2010, 12:42
Je otázka - zda novou vlajku SPJF, když SPJF žádnou vlajku nemá!! Pokud dobře vidím, na vlajce není napsáno ani SPJF, ani tam není znak! Podle mého soudu se jedná o vlajku hnutí Bobří stopou! Nikoli SPJF.
30. března 2010, 11:22
Domníval jsem se, že steřelý je zkomolenina slova starý.
30. března 2010, 06:52
Tak si dáme na vlajku Čápovou Afou a pod to se može dokreslit nějakej bordel a fleky :D
29. března 2010, 23:16
Teříš až zteříš :-) Zrovna od tebe mě Čápe překvapuje, že propaguješ stejnou vlajku, zejména kvůli nápisu...
29. března 2010, 14:21
Já bych osobně napsal zhnilá :D
29. března 2010, 13:34
Samozřejmě stejná - vlajka je věc, která se nemění podle aktuálního módního trendu. Mimochodem, není správně steřela?
29. března 2010, 06:47
Lito...my, jakožto pobočka svoju vlajku máme :D