iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

100 let Československa: "Od Jasiny do Aše, republika je naše"

Chceš přispívat na eStopu a sám/sama psát další články?
Nejprve se zaregistruj a pak nás kontaktuj buď v zóně iKlubovna, nebo e-mailem!

31.5.2018 17:07
Autor: Rolf, Počet přečtení: 407

Obrázek ke článku 100 let Československa: Ke stému výročí Československé republiky, připravuje SPJF jedinečnou cestovatelskou akci. Přemýšleli jsme jak oslavit vznik státu založenému presidentem T.G.Masarykem v roce 1918 a rozhodli jsme se uspořádat podnik pro celé muže i ženy. Dobrodružnou výpravu napříč celým územím bývalé ČSR, které měla za „první republiky“. Tedy z nejzápadnějšího města Aše, přes hlavní město Prahu, přes Čechy i Moravu, dále přes Slovensko až na Zakarpatskou Rus do obce Jasiňa, což bylo nejvýchodnější místo naší země. Akce je otevřena všem členům a kamarádům SPJF, můžete jet s námi vlakem z Aše, trolejbusem přes Plzeň, na kánoi po Berounce, metrem v Praze, parníkem po Brněnské přehradě, šalinou po Brně, autobusem po Slovensku, letadlem z Bratislavy, z Košic na kole, či na koni v kraji někde u Rachova.

jasinaTermín akce: pátek 27. července – neděle 5. srpna / pondělí 6. srpna 2018

0. Den / 27. 7. Brno–Aš  Nultý den akce ještě před jeho oficiálním startem bude na programu přesun účastníků z Brna či jiných míst do Aše. Zájemci se budou moci projet vlakem do poslední železniční stanice Hranice v Čechách a také se podívat na nejzápadnějšího bodu ČR, ČSR a ČSSR.

1. Den / 28. 7. Aš–Plzeň V dopoledních hodinách proběhne oficiální start akce na nádraží v Aši, odkud budeme pokračovat do Chebu a dále do Mariánských lázní, kde si doplníme zásoby lázeňských oplatků. Dalšími zastávkami by měly být klášter v Teplé, či Konstantinovy lázně. V úvahu je i odbočka do Tachova. Předpokládanou cílovou stanicí prvního dne by měla být západočeská metropole Plzeň, kde by se po pěší turistice, vlaku a snad autobusu mezi dopravní prostředky měl zapsat i trolejbus.

2. Den - 29. 7. Plzeň – Praha – Český Brod S ranní párou nad řekou Berounkou nasedneme do kánoí a poplujeme po proudu řeky směrem ku Praze. Po několika kilometrech nás čeká přestup na pozemskou cestu přes Křivoklátskou vrchovinu a následná bonusová zastávka v Praze – Cibulce. Po lodní dopravě hodláme tento den vyzkoušet i dopravu podzemní a to cestu metrem pod hlavním městem. Konečnou by se druhý den výpravy mělo stát město Český Brod.

3. Den / 30.7. Český Brod – Brno Cílem třetího dne by mělo být zejména překročení hranice Čech a Moravy historickým vozem Škoda 100. Předtím ještě uvažujeme o zařazení zastávek v Poděbradech u hrobu Jindřicha Foglara a následně Pardubicích. Poté budeme směřovat na Vysočinu, kde bychom měli ve Žďáru nad Sázavou navštívit Legiovlak, který se zasloužil o naši samostatnost v roce 1918 a který provozuje Československá obec legionářská. Poté se přesuneme až k Veverské Bítýšce, odkud se po Brněnské přehradě dopravíme do moravské metropole elektrickým parníkem.

4. Den / 31. 7. Brno–Bratislava Z Brna budeme pokračovat směrem k řece Moravě, kde bychom se následně měli buď z Otrokovic nebo jiného přístavu plavit po Baťově kanálu směrem ke Slovenské hranici. Po jejím překročení pak budeme pokračovat až do Bratislavy, kde ochutnáme halušky s brynzou.

5. Den / 1. 8. Bratislava–Košice–Užhorod Ráno v čase 7:20 pak odletíme s Aerolinkou ČSA do Košic, kde se k letecké posádce přidají již čekající spojenci s bicykly. Následně nás pak bude čekat přibližně 98 kilometrů na kolech směrem na východ kolem Zemplínské Šíravy a Michalovců ke státní hranicí s Ukrajinou.

6. Den / 2 .8. Užhorod–Mukačevo–Chust Šestý den bychom měli být již na území bývalé Zakarpatské Rusi a na kolech jet z Užhorodu do Mukačeva a užit si tam nejen hrad a památky, ale také místní speciality. Předběžným cílem tohoto dne by bylo dojet do bývalého hlavního města Podkarpatské Rusi Chustu. Zde můžeme navštívit místo s bustou prezidenta Masaryka, která byla odhalena 7. března letošního roku ke 168 narozeninám. Dá se předpokládat, že při svižném tempu bychom mohli být večer i v Rachivu.

7. Den / 3. 8. Chust–Rachiv–Jasiňa Cíl sedmého dne je jasný – dobýt nejvýchodnější místo prvorepublikového Československa a dojet tedy do obce Jasiňa, která je 40 km od Rachivu. Zde již kromě kola musíme počítat s výpomocí vlaku, který nám zkrátí některé úseky. Pokud bychom měli štěstí, mohlo by se podařit do Jasini dojet na koních, či s koňským povozem. Vždyť v roce 1938 tu kůň stál 100 korun!

8. Den / 4. 8. Rachiv–Užhorod  Po noclehu v Rachivu bychom se začali postupně vracet směrem na západ se zastávkami na zajímavých místech. Nabízí se město se solnými doly Solotvino, či třeba okolí Užhorodu a odpočinek v hlavním městě dnešní Zakarpatské oblasti.

9. Den / 5. 8. Čop – Čierna nad Tisou – Košice V neděli odpoledne by nás čekal přesun do Čopu a cesta podvečerním vlakem do Čierne n. Tisou a přestup na osobní vlak do Košic. Zájemci by se mohli zdržet ještě na Slovensku, ti kdo by spěchali můžou jet nočním vlakem do Bratislavy, či jiného města při řece Váh a odtud pak dle svého uvážení zpátky domů.                                       

10. Den / 6. 8. Návrat do České republiky V našich silách je dorazit v tento den v ranních hodinách ke Slovensko-České hranici, v dopoledních hodinách pak do Brna, Ostravy apod.

Dopravní prostředky: pěší turistika v místech kde nic nejede, železniční doprava v ČR, SK i UA, lodní doprava po Berounce, Brněnské přehradě a Moravě, automobilová doprava v ČR, autobusová doprava v Čechách, tramvajová a trolejbusová doprava ve větších městech, doprava metrem v Praze, letecká doprava s ČSA z Bratislavy do Košic, doprava s koňmi v Zakarpatské Rusi…

Zajímavá místa: Nejzápadnější bod ČR a ČSR u Aše, Žďár nad Sázavou – hranice Čech a Moravy a místo kde bude Legiovlak, nejvýhodnější bod První republiky Jasiňa. (budeme ještě aktualizovat) 

Online zpravodajství: V průběhu akce se budeme vždy průběžně hlásit a každý večer zveřejňovat na iKlubovně a facebooku SPJF náš postup ze západu na východ. Pokud se nechcete či nemůžete této akce zúčastnit aktivně, můžete být s námi téměř v celém průběhu akce jako fanoušci a diváci.

Přihlášky: Kdo by měl zájem se akce zúčastnit, může nás kontaktovat na níže uvedených adresách. Můžete s námi jet třeba jen jeden úsek, který se vám bude líbit, či který bude ve vaší blízkosti. Pokud byste chtěli aby expedice SPJF navštívila během své cesty i vás, můžete nás kontaktovat a případnou návštěvu do programu zařadíme.

Pořadatelé: radim.kejik@spjf.cz (Rolf) a  jiri.kalina@spjf.cz (Čáp) V průběhu akce rovněž volejte, kde se připojíte na telefon 777 806 825 (Čáp).

Aš2

Vytvořil 31. května 2018 v 17:09:30 Rolf. Upravováno 4x, naposledy 7. června 2018 v 17:08:19, Rolf


Diskuze ke článku

14. června 2018, 19:45
Rolf (administrátor)

Zájemci o cestu z Aše na konec republiky

můžou psát komentáře, diskutovat a číst si novinky z připravované akce v zóně "Od Jasini do Aše"  Kdo nejede s náma aspoň na koloběžce po Karlově mostě, či parníkem po Brněnské přehradě, jako by nebyl! 

3. června 2018, 21:50
tendruhejvojta (administrátor)

Je to supr

a s rodinou se předběžně hlásíme na ten legiovlak a následnou lodičku:) Další uvidíme...

3. června 2018, 19:32
Čáp (administrátor)

Díky Alpíne, drobná chybka. Provedl jsem několik marginálních oprav včetně této. A díky za sepsání, Rolfe!

3. června 2018, 19:22
Čáp (administrátor)

Jedu!

Na celou trasu!

2. června 2018, 06:31
Alpín (administrátor)

Hrob Jindřicha Foglara

je ovšem nutno hledat v Poděbradech, nikoliv v Nymburce - to by mohla jinak skvěle naplánovaná akce dostat poněkud skluz! :-)

2. června 2018, 04:42
Sova (administrátor)

Plán

Ambiciózní a zajímavý plán! Pokud to jen trochu půjde, rád se aspoň na část trasy připojím, hoši!

1. června 2018, 23:16
Krizmen

Držím palce

:-) ať vše vyjde a to hodnotím :-) Z naznačeného programu akce lze očekávat určitá úskalí, ale bude to jistě velké dobrodružství. Těším se na zpravodajství.
Vložení nového komentáře
*
*
*