iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby

, Registrovat
Přejít na menu

100 let Československa: "Od Jasini do Aše" - 1. díl

Chceš přispívat na eStopu a sám/sama psát další články?
Nejprve se zaregistruj a pak nás kontaktuj buď v zóně iKlubovna, nebo e-mailem!

31.7.2018 13:13
Autor: Rolf, Počet přečtení: 2827

Obrázek ke článku 100 let Československa: Již čtvrtý den putují nadšenci z SPJF v rámci 100. výročí Československa republikou ze západu na východ. V nultý den akce se vydává vlakem z Moravy do Aše trio Čáp, Rolf a Sova, aby navštívili nejprve navštívili konečnou stanici železniční trati 146 Luby u Chebu a nasáli tak jedinečnou atmosféru Krušných hor a pohraničí. Nočním vlakem a autobusem nás pak čekal příjezd ve 23:31 do Aše a za svitu měsíce, který měl zrovna částečné zatmění jsme došli až za obec Štítary....

Nastává sobota 28. července a tedy 1. den akce "Od Jasini do Aše". Po probuzení nás čeká ještě 5 kilometrů pěšky až k nezzápadnějšímu bodu ČR, kde se kolem 9 hodiny setkáváme i z novináři z ČTK. Po rozhovoru a fotografování vycházíme v oficiálním čase 9:11 na trasu. Nejprve pěšky k pomníku padlých německých obyvatel v II. světové válce a pak následně expresními vozy ČTK až do Chebu. Sem na motorce přijíždí další člen SPJF a náš kamarád z akcí a táborů Datel, kterého jsme neviděli 14 let. Naposledy to bylo v roce 2004 v Adamově. Když se podíval vzájemně do tváře s Čápem oba shodně konstatovali: "Ty jseš pořád stejnej". Po snídani a vypití kávy však již musíme jet dál a Datel nám v rychlosti alespoň ukazuje pár chebských zajímavostí, než se na svém pelekném stroji vydává zpět do Karlových Varů. My se vydáváme vlakem do Tachova a poté vysedáme ve stanici Bor zastávka. Po koupačce v zámeckém rybníčku nás čeká neplánovaný ale pěkný urbex v místím kostelíku a přilehlém domě. Čas však běží a nás vlak nás dále veze do Svojšína a pak do Plzně. Zde nás již očekává Sojka a poté se na náměstí u katedrály přidává také místní Ilič. Po svezení autobusem MHD marně zkoušíme zajistit půjčení koloběžek a tak se jdeme vykoupat do přehrady Valcha. Večer již trávíme u pana Františka, který nám poskytl kromě noclehu i večeři...

V neděli 29. července vyrážíme trolejbusem v 5:55 na hlavní nádraží a následně do obce Plasy, kde nás zaujal místní klášterm, což bylo příjemným bonusem na cestě do Kralovic, kterou jsme zvládli autobusem. Poté po trati 162 míříme do Rakovníka a dále do Lužné do železničního muzea. Výročí republiky jsme si v tento den připomněli zastávkou v Lánech, kde jsme o vlak minuly našeho prezidenta, který se jel zrovna projet Prezidentským vlakem, který používal dříve Tomáš Garrigue Masaryk. Kolem třetí hodiny se k nám přidává další účastník expedice Alpín, který přistupuje do vlaku v Praze na Cibulce a v zápětí se přidává na nádraží Smíchov severní nástupiště i Bublina a Vítek. Po občerstvení v restauraci Oáza známého ze seriálu o majoru Zemanovi se vydáváme ze Smíchovského nádraží k Vltavě, odkud nás přívoz zavezl ze zastávky Kotevní do Výtoně, kde jsme se setkali s Winogou a Jindrou. Nedaleko jsme uctili i památku legionářů u pomníku u Karlova náměstí. Poté pokračujeme dále podzemní dráhou na hlavní nádraží, kde se k výpravě přidává Kawi a Přebral. Cílem byla nyní zastávka v Poděbradech a zastavení se u hrobu Jindřicha Foglara, kam jsme dojeli Winogovým vozidlem. Večer nás pak čekal nocleh v Liblicích u Českého Brodu, kde nás uvítali také Týnka, Vašík, Vojtíšek, Doubravka a Borůvka.

Pondělí 30. července začínáme přesunem z Českého Brodu do Kouřimi, tedy obce, kde se nátáčel film Bylo nás pět. Sem pro nás svým historickým vozem Škoda 100 přijel Honza Kuchař a čekala nás zajímavá zastávka ve vsi Košice, čímž jsme málem předstihli plán naší trasy o 2 dny! V Golčově Jeníkově se odpojuje Rolf a boys pokračují k nádrži Želivka a následně až do Veverské Bitýšky, kde čekala Drobek a parník plující po Brněnské přehradě....

Aš1Začátek naší expedice - nejzápadnější bod ČR nedaleko Aše a trio Rolf, Sova, Čáp.

Aš2V Chebu se k nám na chvíli přidal Datel z Karlových Varů a jeho motocykl....

Aš3Setkání s Datlem po 14 letech  - zde v záběru i jeho pekelný stroj.

Aš5Obec Bor u Tachova a otázka zněla: "Vstoupit či nevstoupit?"

Aš4V Plzni jsme byli prozměnu v sestavě Rolf, Sova, Čáp, Ilič a Sojka...

Aš6Heslo pro možné zapůjčení kolobežek nepřišlo, tak jsme museli na Valchu pěšky.

Aš7Přenádherný klášter v obci Plasy na Plzeňsku, i Sova byl z toho dojat.

Aš8Až budete v Kralovicích, jistě si vzpomenete na píseň Holubí dům....

Aš9Železniční muzeum v Lužné v Rakovníka, to je něco pro molovníky vlaků!

Aš10Jak málo stačí k dětské radosti, aneb Čáp a Rolf ve svém živlu :)

Aš11Jasné znamené, kdože se to knám přidá jako další účastník....

Aš12Na seznamu navštívených míst nechyběl i prezidentský zámek v Lánech.

Aš13A nechyběl ani prezident osvoboditel T.G. Masaryk na svém koni.

aš23Praha - Smíchov severnínástupiště: Čáp, Rolf, táta Alpín, Bublina a Sova.

Aš14Občerstvení v restauraci Oáza na Smíchovském nádraží, zde nás bylo již šest.

Aš15Přívoz přes Vltavu ze Smíchova na Náplavku a v jeho pozadí Vyšehrad...

aš16Nechyběla ani jízda metrem a tak jsme si zapsali po lodi další dopravní prostředek.

aš17Hrob Jestřábova otce Jindřicha Foglara, který zemřel v roce 1911.aš18Před poděbradským hřbitovem ve složení Sova, Čáp, Kawi, Přebral a Winoga.

aš19Malebné městečko Kouřim, dějiště seriálu "Bylo nás pět".

Aš20Čáp a Sova se přece jen po 3 dnech cesty potřebovali dát tak trochu do pucu...

aš21Hitorický vůž Škoda 100 zvládl světový rekord - za 1 hodinu z Kouřimi do Košic!!!

aš22Příjezd do Brna byl parádní, na parníku po přehradě a navíc i s Drobkem.

Vytvořil 31. července 2018 ve 13:13:56 Rolf. Upravováno 2x, naposledy 31. července 2018 ve 13:41:40, Rolf